Afvallen

7 effectieve dagelijkse tips

1 calorie is niet hetzelfde als 1 calorie!

Als het gaat om afvallen, is het van fundamenteel belang om te zeggen dat u overdag gewoon minder calorieën hoeft te consumeren dan u verbrandt. Best simpel. En toch hebben zoveel mensen problemen met het continu afvallen gedurende een lange periode. Het is niet zo eenvoudig als het in eerste instantie klinkt. Afvallen begint in de geest. Met de juiste mindset. Realiseer je dat calorieën niet per se je vijanden zijn, maar de verkeerde. Je kunt 2000 calorieën per dag eten van Snickers of van eiwitten en groenten.

Als je hiermee onder je dagelijkse caloriebalans blijft, val je af. De successen zullen anders zijn. Om vele redenen:

  1. Kun je bij dezelfde calorie-inname veel grotere porties eiwitten en groenten eten? Dat betekent dat je langer vol zit, je stofwisseling harder moet werken en extra calorieën verbrandt.
  2. Je lichaam krijgt alle voedingsstoffen die het nodig heeft en kan zo veel beter werken.
  3. Met voldoende aanvoer van voedingsstoffen en eiwitten verlies je geen spiermassa, maar vet. Wat qua uitstraling een duidelijk verschil maakt. Je doel moet dus niet alleen zijn om af te vallen, maar ook om je lichaamsvet te verminderen!

Ik heb hier de meest effectieve methoden voor je verzameld, die je ook kunt integreren in een stressvol dagelijks leven:

Witte bloem versus volkoren

Een van de makkelijkste tips om te implementeren, want er is een volkoren alternatief voor bijna alle witte bloemproducten. Volkorenproducten bevatten koolhydraten met een lange keten die u veel langer en beter vullen dan witte bloemproducten. Volkorenpasta, volkorenbrood, volkoren rijst en volkorenmeel kunnen net zo goed met alle maaltijden gecombineerd worden als de witte bloem varianten. En aardappelen zijn ook gemakkelijk te vervangen door zoete aardappelen, die je met hun hogere vezelgehalte ook langer vullen dan de klassieke variant.

Minder zuivelproducten

Zuivelproducten zouden de vetverbranding remmen. Dat is tenminste wat sommige voedingsstudies beweren. Of het waar is of niet, kan ik hier niet zeggen. Maar het werkte voor mij. Aangezien ik geen grote fan ben van kaas en dergelijke. Thuis was het voor mij niet moeilijk om zonder te doen. Ik heb gewoon gewone melk en room in muesli, aardappelpuree en sauzen vervangen door ongezoete amandel- of kokosmelk. Op deze manier vermeed ik ook de populaire roux als basis bij het koken.

Voldoende eiwitten en gezonde vetten bij elke maaltijd!

Eiwit / eiwitten Het eiwit in vlees, vis en peulvruchten helpt je af te vallen, ik denk dat de meeste mensen er bekend mee zijn. Het eten van een eiwitrijk dieet voorkomt dat u spierweefsel verliest in plaats van vetweefsel. Bovendien moet het lichaam veel calorieën verbranden om eiwitten te verteren. Dit betekent dat je door het eten van proteïne (proteïne) een groot deel van de calorieën verbrandt die erin zitten. Vetten Het is nog steeds stevig verankerd in veel geesten dat vet gelijk is aan vet. Maar dat is beslist niet waar! Omdat er verschillende vetten zijn en er zijn vetten die essentieel zijn voor ons lichaam – dus vitaal – en zelfs helpen bij het afvallen. Deze vetten bevatten meervoudig onverzadigde vetzuren en komen bijvoorbeeld voor in olijfolie, noten en avocado. Daarom hoort voor mij een van deze vetleveranciers bij elk gerecht, want daarmee kun je succesvol afvallen. Ontbijt: in plaats van boter eet ik avocado of ongezoete amandelsaus op het brood Lunch / Diner: ik doe bij elke maaltijd een lepel olie in plaats van boter. Of het nu gaat om de salade of de aardappelpuree. Dat draagt ​​net zo goed de smaak. Avocado kan bijvoorbeeld ook ingeruild worden voor mayo op de burger. Je kunt mayo voor (zoete aardappel) frietjes ook vervangen door huisgemaakte guacamole.

4. Drink veel

Wil je succesvol afvallen? Wie veel drinkt, zit langer vol en vermijdt hunkeren naar eten! Er is geen betere tip om het hunkeren naar eten te vermijden. Je lichaam moet ook je drankjes metaboliseren. Hoe meer (gezonde!) Dranken je binnenkrijgt, hoe meer je je stofwisseling opwarmt. Dit werkt echter alleen bij caloriearme en suikervrije dranken zoals water en ongezoete thee. Anders zou je het effect van de verhoogde calorieën door sappen en alcohol teniet doen.

20 min. Gewichtstraining in plaats van langdurige duurtraining

Succesvol afvallen betekent ook sporten: spieren verbranden vet. Zelfs als je helemaal niet beweegt. Dit is wat krachttraining zo effectief maakt. Het mooie hiervan is dat je qua tijd veel minder spiertraining nodig hebt dan duurtraining en toch sneller resultaat boekt. Ik zag de eerste resultaten na 1 maand. En dat met 3 x 20 min. Training per week. Het is natuurlijk niet altijd gemakkelijk geweest om jezelf te motiveren om elke keer te sporten. Maar ik heb een paar methoden gevonden die heel goed voor mij werkten:

Ik zocht een vast tijdstip voor de sport, toen ik er zeker tijd voor had! Er was geen excuus. Om 17.00 uur stipt trok ik mijn sportkleding aan zonder erbij na te denken.
Ik heb er echt niet meer over nagedacht! Ik ben net begonnen en na korte tijd was het pure routine. Ook voor mijn gezin. Het was duidelijk dat ik niet meer reageerde zodra ik op de mat stond. Het kostte wat uithoudingsvermogen, maar op een gegeven moment kreeg iedereen het en werd het gerespecteerd. Maar het dwong me ook in de situatie die ik deze keer echt moest gebruiken en de Prince Charming en de kinderen verwachtten dat ik nu aan sport zou doen! Ik heb nieuwe sportkleding en uitrusting gekocht. Niet om me te belonen, maar om me nog een reden te geven om het voor elkaar te krijgen, want ik wilde de dingen niet gratis hebben gekocht.

Intervaltraining met hoge intensiteit

Een absoluut geweldige vondst! Deze training is snel uit te voeren, ook thuis, en je voelt direct het effect! Daarna was ik zo uitgeput dat ik elke keer bij de kinderen in slaap viel. Wat nog een positieve bijwerking had, want voldoende slapen helpt je ook om succesvol af te vallen! Lees hier bijvoorbeeld meer over intervaltraining en de voordelen ervan.

Laat snoep in de winkel liggen!

Een simpele maar zeer effectieve truc. Als je thuis niets zoets hebt, kun je om middernacht niet toegeven aan de trek Daarnaast komen de heerlijke verleidingen niet altijd op je af als je de koelkast opent. Natuurlijk was er nog snoep voor de kinderen. Maar dan meestal bij de hand. Dus in plaats van thuis was er tijdens het winkelen hier en daar een chocoladereep.